Język angielski, klasa 6b
Lesson
Topic: Czy to jest niebezpieczne? - słownictwo.
Cel: uczniowie poznają nazwy zwierząt w języku angielskim oraz przymiotniki opisujące zwierzęta.
- Uczniowie słuchają i powtarzają nowe słówka związane ze zwierzętami. Pojedynczo podchodzą do tablicy interaktywnej i łączą nazwy zwierząt z obrazkami. Następnie jedna osoba z ławki podchodzi do tablicy interaktywnej, wskazuje jedno zwierzę i zadaje pytanie koleżance/koledze: ‘What is it?’ – ‘Co to jest?’ , odpowiedź: ‘It’s an octopus’ – ‘To jest ośmiornica’.
- Na tablicy interaktywnej wyświetla się rymowanka, w której ważnym elementem jest wymowa słów z ‘ch’ (czytamy /cz/) na przykładzie zwierząt i przymiotników. Uczniowie słuchają, powtarzają, zwracają uwagę na prawidłową wymowę.
This chatty cheating Chinese chimpanzee is eating cheap chocolate chips with me!
- Uczniowie czytają tekst na tablicy interaktywnej, z którego usunięto nazwy zwierząt. Ich zadaniem jest wpisać te nazwy, patrząc na wcześniej podpisane obrazki. Opisują je, patrząc, gdzie dany obrazek się znajduje. Uczniowie przypominają przyimki w języku angielskim, które pojawiają się w zdaniach:
‘between, next to, on the right, under, in the first row, in the second row, in the third row’.
- Uczniowie słuchają nagrania i powtarzają słówka. Wyświetlam słownictwo na tablicy interaktywnej:
‘intelligent, cute, endangered, poisonous, ugly, scary’
Każdy uczeń pisze w zeszycie jeden lub więcej przymiotników opisując każde zwierzę
z zadania 1. Pokazuję zwierzęta na obrazkach na tablicy interaktywnej. Kilkoro uczniów czyta swoje odpowiedzi.
- Na tablicy interaktywnej wyświetlam krótki artykuł o ośmiornicy. Uczniowie czytają go
w ciszy. Ich zadaniem jest znaleźć fałszywą informację na jej temat. Wybieram jednego ucznia wśród chętnych. Jego zadaniem jest podkreślić czerwoną linią wybraną informację. Uczeń odpowiada na pytanie, dlaczego ta informacja nie jest prawdziwa.
- Uczniowie słuchają rozmowy naukowca mówiącego o zwierzętach. W zeszycie mają połączyć odpowiedzi 1-6 ze zwierzętami a-f. Następnie sześciu uczniów przychodzi do tablicy interaktywnej i wstawia nazwy zwierząt do odpowiednich numerów.
Język angielski kl. 4a
Lesson
Topic: To jest moja rodzina – słownictwo.
Cel: uczniowie poznają słownictwo związane z rodziną.
- Uczniowie słuchają nagrania i powtarzają wyrazy związane z nazwami członków rodziny. Wyświetlam te słówka na tablicy interaktywnej oraz obrazek rodziny. Proszę kilku uczniów
- o podejście do tablicy i podpisanie każdej osoby odpowiednią nazwą.
- Uczniowie słuchają nagrania i jednocześnie czytają tekst na tablicy interaktywnej. Szukają odpowiedzi na pytanie ‘Kogo Lisa nie opisała?’
- Wyświetlam na tablicy interaktywnej PhonicsRap. Uczniowie słuchają i powtarzają wymowę słów w których występuje dźwięk ‘th’.
- Uczniowie patrzą na obrazek rodziny na tablicy interaktywnej. Jedna osoba z ławki pyta: ‘Who’s that?’ – ‘Kto to jest?’, a kolega/koleżanka odpowiada: ‘It’s Lisa’s brother’.
- Uczniowie patrzą na 6 zdań wyświetlonych na tablicy interaktywnej oraz na obrazek rodziny. Ich zadaniem jest zdecydować, czy zdania są prawdziwe (True) czy fałszywe (False). Kilkoro uczniów przychodzi do tablicy i zapisuje swoje odpowiedzi.
- Uczniowie czytają dwa opisy krewnych Jeffa na tablicy interaktywnej. Ich zadaniem jest odnaleźć cztery błędy w opisie Zaka i poprawić je. Kilkoro uczniów podchodzi do tablicy, skreśla złą odpowiedź i czerwonym kolorem zapisuje prawidłową.
- Uczniowie słuchają nagrania. Przerysowują tabelkę z tablicy interaktywnej do zeszytu. Słuchają Lisy, która opisuje swoich krewnych i uzupełniają tabelę. Kilku uczniów przychodzi do tablicy i wpisuje prawidłowe odpowiedzi.
Iwona Góźdź