Tutaj powinien być opis

Matematyka w ruchu - który to wiek?

Podczas ciekawej lekcji matematyki na świeżym powietrzu uczniowie klasy 3a utrwalali pojęcie wieku w sposób pełen ruchu i zabawy. Każde dziecko losowało karteczkę z podanym rokiem (np. 1995, 2023, 1801), a następnie miało za zadanie określić, do którego wieku należy ta data. Po wykonaniu obliczeń uczniowie biegli i ustawiali się na odpowiednim oznaczeniu wieku, narysowanym kredą na asfalcie (np. XIX, XX, XXI wiek). 

 

Zabawa była świetną okazją do utrwalenia trudnego, ale ważnego pojęcia wieku. Co chwilę ktoś wołał: „Gdzie jest II wiek?”, „Widział ktoś XXI wiek?”… 🙂 Dzięki aktywności fizycznej i pracy zespołowej 🤝uczniowie łatwiej zapamiętywali reguły i angażowali się w naukę. Proste rekwizyty, świeże powietrze i element gry sprawiły, że matematyka stała się dla dzieci jeszcze bardziej zrozumiała i przyjemna! 👭👬👫